کودکان و تغذیه در هنگام زمان شیر گرفتن گنبد دانلود
.:: Your Adversing Here ::.
 

کودکان و تغذیه در هنگام زمان شیر گرفتن

کودکان و تغذیه در هنگام زمان شیر گرفتن

 

۱ در مورد از شیر گرفتن انعطاف پذیر باشید. اگر کودک اصرار دارد موقع خواب شیر بخورد به او بدهید تا وقتی که آماده از شیر گرفتن شود.


۲ قبل از خواب و صبح هنگام بیدار شدن، شیر خودتان را به کودک بدهید.

۳ به تدریج وعده های شیر قبل و بعدازظهر را کم کنید، یعنی فاصله شیردادن ها را بیشتر کنید تا خود به خود یک وعده شیردهی حذف شود.

۴ برنامه همیشگی روزانه را عوض کنید، مثلا اگر او را از مهدکودک برمی دارید به جای اینکه منزل بیایید به فروشگاه یا پارک بروید تا کودک سرگرم شود و هوس شیر خوردن نکند (اگر دچار استرس نمی شود).

۵ سرگرمی های جدید برایش پیدا کنید. خواندن کتاب یا قصه گفتن، دادن اسباب بازی جدید و...

۶ زمان شیر خوردن او را پیش بینی کنید و برای آن زمان ها چیزی در دسترس داشته باشید، مثلا یک میان وعده یا یک نوشیدنی مورد علاقه او را همراه داشته باشید.

۷ طول مدت شیرخوردن در یک وعده را کوتاه کنید. این کار در کودکان بالای ۲ سال موثر است.

۸ اگر در صندلی یا محل مخصوصی به کودک شیر می دادید دیگر از این محل استفاده نکنید تا کودک به یاد شیر خوردن نیفتد و تقاضا نکند.

۹ اجازه ندهید کودک شما را بدون لباس ببیند تا هوس شیر خوردن نکند.

۱۰ در صورت امکان از سایر افراد خانواده کمک بگیرید. وقتی می خواهید وعده صبح شیر دادن را قطع کنید، سعی کنید زودتر از او از خواب بیدار شوید. اگر کودک موقع بیدار شدن شیر می خواهد باید پدرش او را برای صبحانه ببرد و غذای مورد علاقه اش را بدهد.

۱۱ وعده های شیر خوردن در ساعت8های شب را به ترتیب یک شب در میان و دو شب در میان و... کنید تا خود کودک دیگر تقاضای شیر نکند.

دکتر محمداسماعیل مطلق
دانشیار دانشگاه جندی شاپور و رییس
اداره سلامت جمعیت، خانوادهو مدارس وزارت بهداشت


  • نوشته : عادل
  • تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:کودکان و تغذیه در هنگام زمان شیر گرفتن,

  • gonbad-download

    عادل

    gonbad-download

    http://gonbad-download.loxblog.com

    گنبد دانلود

    کودکان و تغذیه در هنگام زمان شیر گرفتن

    گنبد دانلود

    سلام من عادل خدر خوجه مدیر سایت گنبد دانلود هستم امیدوارم با ارسال مطالب کاربردی به شما دوستان عزیز کمکی بکنم سایت گنبددانلود|قالب های لوکس بلاگ ابذار وبلاگ نویسی کتاب گنبد کاووس والیبال گنبد دانلود موزیک ترکمنی اصیل سایت ترکمن صحرا موسیقی اصیل ترکمن هاوش گنبد دانلود

    گنبد دانلود